Articolele de îmbrăcăminte - tricouri, hanorace, cămăși, hăinuțe pentru copii etc. - se numără printre cele mai populare aplicații în industria de personalizare. Secretul popularității lor este acela că sunt mereu la purtător, și își ating astfel cu ușurință scopul publicitar.
Nu este așadar de mirare că majoritatea clienților noștri vor să intre în industria personalizărilor chiar pe această nișă, a imprimării de obiecte vestimentare.
Ceea ce trebuie să știi dacă și tu vrei să îți deschizi o afacere în acest domeniu, este că pentru imprimarea de materiale textile există două metode principale:
- Imprimarea prin transfer termic
- Imprimarea DTG (Direct To Garment = direct pe țesătură)
Întrebarea care anticipăm că urmează din partea ta, fiindcă ne-o adresează toți clienții noștri, este: „Care dintre cele două metode este mai bună?”
Nu există un răspuns simplu la această întrebare. Fiecare dintre cele două procese are avantaje și dezavantaje, și fiecare poate fi considerat cel mai bun pentru tine, în funcție de nevoile tale, care pot fi definite de mai multe variabile, dintre care enumerăm:
- Finețea și calitatea tipăririi
- Piața țintă
- Bugetul disponibil
- Costurile de producție
- Viteza de producție
Antreprenorii din industrie aleg să lucreze fie doar cu un anumit procedeu, fie cu ambele, în funcție de propriile nevoi de business.
Haideți să analizăm fiecare proces în detaliu și să vedem care este soluția potrivită pentru tine.Imprimarea prin transfer termic
Imprimarea prin transfer termic presupune imprimarea graficii dorite pe o hârtie de termotransfer, cu ajutorul unei imprimante speciale. Hârtia este apoi așezată pe material, iar când căldura și presiunea unei prese termice acționează asupra sa, designul este transferat pe material.
Dacă la începutul anilor ‘80, când personalizarea prin termotransfer a intrat pe piața din România, transferul se putea realiza doar pe îmbrăcămintea de culoarea albă, mai târziu au apărut și hârtiile pentru textile închise la culoare, însă backgroundul pătrățos era destul de inestetic și oamenii simțeau ca și cum aveau o foaie A4 lipită de piept. În anul 2012 a avut loc o adevărată revoluție în industrie: OKI a lansat prima imprimantă cu toner alb de pe piață, care a făcut posibil transferul inclusiv pe îmbrăcăminte de culoare închisă, fără background.
În paralel, producătorii de hârtie de termotransfer au dezvoltat sistemul cu autodecupare NO-CUT, cu transfer în doar 2 pași, în care o coală cu peliculă albă din poliuretan se tipărește prin intermediul imprimantei OKI, apoi se aplică pe o a doua coală de care se lipesc doar zonele în care există toner. La presarea acesteia pe un articol de îmbrăcăminte de orice tip și culoare, se obține o personalizare fără background, doar cu grafica dorită, cu cele mai fine și complexe detalii.
Imprimantele OKI vin la pachet cu un soft extrem de precis și sofisticat, Space Control, dedicat controlului imprimantei și a densității culorilor din grafică. Cu ajutorul acestuia și alegând o hârtie de termotransfer de calitate superioară - recomandarea noastră este pentru hârtia The Magic Touch - transferul pe textile negre devine un proces de imprimare de calitate, în culori strălucitoare și cu o bună rezistență la spălare, cu o investiție de capital mai mică decât în cazul altor metode de imprimare.
Dacă la început hârtia de transfer era disponibilă doar la dimensiuni relativ reduse, apariția pe piață a hârtiei de termotransfer în format A3, compatibilă cu imprimanta cu toner alb OKI PRO 8432WT a permis aplicații la dimensiuni de imprimare asemănătoare cu cele ale echipamentelor DTG, la costuri de producție similare, dar mult mai rapid.
Imprimanta OKI PRO 8432WT face parte din Essential OKI 8432 Print Kit și Professional OKI 8432 Print Kit, pachete all inclusive pentru Afaceri La Cheie în domeniul personalizărilor.
Avantajele transferului termic
- Este o investiție excelentă dacă vrei să imprimi și pe alte materiale, cum ar fi ceramică, sticlă, plastic, lemn etc.
- Investiția este redusă: costul utilajelor (un cutter plotter, o imprimantă laser/ eco-solvent și o presă de transfer termic) este mai mic decât cel al unei imprimante DTG
- Este recomandată în cazul în care clientul dorește o culoare care nu poate să fie reprodusă de cerneală clasică (ex. roz cu sclipici), materialul fiind tăiat la plotter
Puncte slabe ale transferului termic
- În cazul printurilor pe hârtie, dimensiunea imaginilor printate este limitată de dimensiunea hârtiei de imprimat (maximum dimensiune A3). În cazul foliilor, rolele au o lungime de zeci de metri.
- În cazul utilizării foliilor (printate sau cutterate), atunci când graficile sunt foarte-foarte mari, pot da senzația neplăcută de „imprimeu rigid” aplicat pe tricou, indiferent de cât de subțire este folia.
- Zona imprimată de pe tricou își modifică textura.
- Costul mai mare pe imprimare și transferul în mai mulți pași pentru personalizarea textilelor de culoare închisă cu grafici NO-CUT.
Imprimarea DTG (direct pe țesătură)
O imprimantă DTG este o imprimantă cu jet de cerneală care printează grafica dorită cu cerneală pigment direct în țesătură. În principiu, materialul textil trebuie să fie 100% bumbac sau un amestec de bumbac, însă noile soluții de tratare permit inclusiv imprimarea poliesterului alb sau în culori foarte deschise.
La fel ca în cazul imprimantelor pentru transfer termic, și atunci când imprimantele DTG au apărut pe piață, în anii 2000, nu puteau imprima decât pe tricouri albe sau foarte deschise la culoare.
Tehnologia a evoluat, a apărut cerneala albă utilizată ca bază pentru textilele închise la culoare, iar imprimantele DTG au câștigat teren.
O problemă care merită amintită este aceea că multe sisteme ale imprimantelor DTG au avut probleme cu blocaje în sistemul de alimentare și capetele de imprimare, mai cu seamă înainte ca cerneala albă să fie perfecționată.
Această problemă este eliminată în cazul imprimantelor de ultimă generație, dotate cu sisteme de cerneală presurizată, cum este DTG M2. Acest tip de imprimantă poate fi lăsată nefolosită până la 30 de zile cu alimentarea oprită, spre deosebire de alte sisteme care trebuie spălate dacă sunt lăsate mai mult de câteva zile sau dacă au un sistem care recirculă cerneala.
Imprimarea DTG vs serigrafie
Spre deosebire de serigrafie, tehnică prin care cerneala este aplicată deasupra materialului, DTG injectează pigmenți de culoare în fibrele țesăturii. Aceasta înseamnă că materialul își păstrează finețea, deoarece cerneala face parte din țesătură.
Excepție face imprimarea pe materiale închise la culoare, unde trebuie aplicat un primer pentru sigilarea țesăturii. Cerneala va adera pe acest tratament și rezultatul va fi o îngroșare și ușoară întărire a materialului.
Avantajele imprimării DTG
- DTG este mai rapid și mai ușor de utilizat decât majoritatea celorlalte procese de imprimare, deoarece necesită mai puțini pași pentru configurare.
- Țesătura își păstrează textura și aspectul, cerneala fiind imprimată direct în țesătură, nu peste ea (în cazul culorilor albe).
- DTG oferă cea mai bună calitate a graficii, care poate fi oricât de complexă.
- DTG oferă spectrul complet de culori fără nicio limitare, fără utilizarea de site, filme sau chimicale.
Puncte slabe ale imprimării DTG
- Costul echipamentului este relativ ridicat: începe de la aproximativ 10.000 euro și poate ajunge până la 200.000 euro. Imprimantele DTG de 10.000 de euro sunt ideale pentru producția de unicate sau volume de până la 100 bucăți. După acest prag, serigrafia devine mai rentabilă. Cele mai scumpe imprimante DTG sunt utilizate pentru producția de volum mare și concurează cu serigrafia din punct de vedere al prețului per bucată.
- Nu sunt cea mai bună alegere dacă clientul dorește un font care nu este inclus în culorile clasice.
- Există o anumită limită a aplicațiilor pe care se poate imprima.
Concluzii
Imprimantele DTG sunt mai ușor de utilizat, având mai puțini pași pentru a imprima un design, se imprimă în material, păstrând flexibilitatea acestuia (în cazul textilelor albe) și au o rezistență bună la spălare. Utilizarea software-ului RIP oferă mai mult control asupra culorilor, însă costul imprimantei este ridicat și există restricții privind aplicațiile pe care poate imprima.
În ceea ce privește transferul termic, costul echipamentului OKI este mult mai mic și pot fi imprimate majoritatea substraturilor textile, din piele, vinil, dar și nontextile dure precum: ceramică, metal, lemn, acril, sticlă etc. În schimb, costul pe imprimare este ceva mai ridicat și transferul în mai mulți pași, ceea ce face procedeul mai lent. Avantajul major este că poți realiza aplicații unicat și cu adevărat deosebite.
Este alegerea ta cât de mult dorești să investești și ce aspecte vei lua în considerare în ceea ce privește achiziționarea unei imprimante. Sfatul nostru este să ai ambele echipamente. Este cea mai bună soluție ca să poți executa aproape toate comenzile de personalizare pe care le primești.
Devino partener VERLA!
Dacă vrei să îți deschizi o afacere în domeniul textilelor și obiectelor personalizate, ai ajuns în locul potrivit!
Afaceri La Cheie este un concept inovator VERLA prin care îți oferim pachete all inclusive de echipamente, accesorii și consumabile, cu discounturi de până la 5.280 Euro față de produsele individuale, pentru ca tu să îți demarezi propriul business. Aceste pachete au fost concepute pe baza experienței noastre de ani de zile în a ajuta oamenii să lucreze în industria de personalizare.
În plus, la achiziția oricărui pachet beneficiezi de toate avantajele unui #partenerVERLA:
- Livrare, instalare și training GRATUIT asigurate de experții noștri
- Garanția produselor și asistenţă tehnică GRATUITĂ ori de câte ori ai nevoie
- Discount permanent de 30% la materiale, după achiziția pachetelor
Suntem aici ca să te ajutăm să îți demarezi sau extinzi afacerea în acest domeniu.
Contactează-ne acum pentru o oferta personalizată!